1/19/2016

Peliriippuvuutta,velkoja ja alkoholismia.

Tuntuu siltä kuin olisin syväjäässä. Makaan peitonalla vaatteet päällä ja tossut jalassa ja silti on kylmä. Niskaa jomottaa oikealta puolelta ja nukuttaa taas vaihteeks. Eilen laitoin takkaan valkean mutta ei se kauaa lämmitä. En ole saanut siivottua ja kaikki rahat on taas pelattu. 

Mun on pakko alkaa tekeen mun elämälleni jotain. Jos vaikka yrittäisin alkaa voittamaan peliriippuvuuteni. Olen kestänyt sitä jo vuosia. Joskus voitan netistä pari tonnia ja suurin osa menee takaisin koska olen ahne. Ostan kaikkea turhaa ja laskut jää maksamatta. Joudun jopa valehtelemaan läheisilleni. Mun on pakko lopettaa ja alkaa maksamaan velkojani pois jos joskus haluan olla velaton. Jos olisin kaikilla voitoillani maksanut velkoja pois olisin varmaan velaton tällähetkellä. 

Velkani ovat kertyneet suurimmaksi osaksi tyhmistä nuoren aikuisen valinnoista. Opintolainasta jonka vedin kurkusta alas, pikavippejä jotka vedin kurkusta alas ja alkoholistieksäni vittumaisuudesta. Sakkoja taitaa olla yksi, maksamattomista nettilaskuista ja muista typeristä laskuista jotka ovat kasvaneet korkoa. Peliriippuvuuteni ja laskukasani saavat mahassa vellomaan. Alkaa ahdistamaan ja tuntuu etten koskaan selviä veloistani. 
  Voisi olla huonomminkin ja velkaa olisi kertynyt paljon enemmän kuin n. 8 tuhatta. Pitäisi maksaa autokoululle että pääsisin ajamaan kolmannen vaiheen. (menetin autokortin alkoholin takia moneksi vuodeksi)


Onneksi kortin takaisinsaamisen ja miehen takia alkoholi on harvinainen osuus elämässäni enää. Olen sössinyt ja menettänyt paljon alkoholin takia elämässäni. Mulla oli joskus alkoholistien eksä jonka kanssa elämäni meni lujaa alamäkeä. Olen alkoholin takia herännyt milloin mistäkin,ollut tappeluissa,menettänyt korttini,menettänyt muistini ja herännyt usein putkasta. Yhdessä vaiheessa poliisit ajoi vanhan kämppäni ohitse joka päivä.

Nykyään alkoholinkäyttö on harvinaista ja olen jopa alkanut inhoamaan ihmisiä joille viikonloppu tarkoittaa vaan alkoholin juomista,sanon heitä viikonloppualkolisteiksi.Mä en ymmärrä sitä kuinka voi rentoutua jos juo? Nojoo näkee ehkä kavereita mutta se seuraavan aamun fiilis? Krapula,rahat menny, jotakin tavaroita on voinut kadota, muisti menny ja kaiken lisäks voi herätä mistä vaan. Sit oloa yritetään parantaa eikä sinä päivänä saa mitään aikaseks.
En ymmärrä kuinka alkoholi voi auttaa ahdistukseen tai mihinkään muuhunkaan. Pari ystävääni on täyspäiväsiä kaljankittaajia ja kun yritän sanoa että kannattaisiko jo lopettaa kuulen molemmilta samat vastaukset. -" joo sitten ku löytyy joku nainen tai ei mulla mitään ongelmaa ole." Miten joku nainen voi edes kiinnostua alkoholistista? Sitten kun ollaan edes yksi viikko juomatta niin se on niin mullistava asia että siitä pitää muistuttaa toisia kokoajan. Pitäskö munki huudella tuolle et -"heeeei kaikki mä oon ollu kohta kaks kuukautta juomatta" Akoholin vähäinen kuittaaminen saa mut tuntemaan että edes jossakin asiassa olen jo aikuinen 25vuotias.

Mutta yritän saada tänään jotain positiivistä aikaseks joten palataan. 


Ei kommentteja: